Cu doua saptamani inainte de vot un candidat dintr-un colegiu rural din Bihor avea peste 50% din optiunile de vot. Pentru ca e notoriu, pentru ca si-a facut bine treaba in parlament, nu a furat etc. Din astea multe optiuni, o buna parte erau de la simpatizantii celuilalt partid de dreapta, pe al carui candidat alegatorii nu prea il cunosteau. Pana la final, toti acesti alegatori si-au rezolvat stresul cognitiv si au votat cum trebuie a.i. candidatul portocaliu a ramas doar cu cele 30% ale partidului sau iar cvasinecunoscutul candidat galben, de acum parlamentar, a primit si el peste 30%.
Ca sa va convingeti, tabelul cu increderea in partide si optiunile politice cu 2 saptamani avant les elections (in tabel - procentele totale):
Candidat portocaliu Candidat galben
Partid portocaliu 30,1 0,9
Partid galben 21,0 11,2
Este posibila o asemenea reorientare masiva a voturilor?
Alte explicatii?
Probabile: raspunsuri distorsionate, in favoarea candidatului portocaliu, cu imagine mai buna, operatori idioti (am verificat o buna parte din operatori, nu am descoperit probleme mari)...
Situatia seamana foarte bine cu cea din Ferentari, unde o necunoscuta de la PSD l-a batut pe `razboinicul lumini`i. Filmul cu camera ascunsa de la Realitatea a aratat destul de clar care e strategia de campanie in astfel de situatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu