04 septembrie 2007

Conferinta ESA Glasgow, un fel de jurnal

Drumurile Europei sunt aglomerate de masini cu numar de Italia venind dinspre Romania. Ar fi bine ca macar jumatate dintre ele sa poarte spre casa turisti peninsulari care se intorc la serviciu dupa un concediu pa taramurile mioritice...
 
Un baiat care se intorcea la Roma, la lipit faianta, imi spune de o gara (Tiburtina?') in care misuna talhari veniti din Romania. Aparent, un loc foarte periculos. Asa ca atentie pentru vizitatorii orasului etern. 'Face de 4 ani Italia'. La fel si sotia lui. Copilul de 3 ani il vor duce in curand in Italia.
 
La aeroportul din Glasgow descopar cu groaza ca British Airways mi-a ratacit bagajul. La fel si altor zeci de pasageri, care venisera cu zboruri cu escala din diverse parti ale lumii. In fine, mi se promite ca se rezolva totul pana seara etc., dupa ce am stat mai bine de o jumatate de ora la coada sa imi expun doleanta. In camera din caminul Universitatii (Caledoniene he he) descopar alta grozavie: nu este apa calda. Unchesii de la poarta (mustata groasa, obraji unflati si respiratie obosita), se freaca sub chipiu si isi aduc aminte ca la etajul nostru trebuie chemat instalatorul. Dupa o zi, instaltorul a venit, asa ca avem doua feluri de apa, rece si foarte rece. Evident ca acum, a doua zi de la sosire (este 22.15 in Scotia), nu mi-a parvenit bagajul.
 
 
Conferinta a inceput bine. Bine in sensul ca avand in vedere platitudinile spuse, noi sociologii romani nu avem de ce sa fin complexati.
 
Cineva observa mai tarziu ca lipsesc marii sociologi de la aceasta conferinta. Oare ar fi mai bine sa ne abtinem si noi de la astfel de intalniri? :-)
 
 

3 comentarii:

Anonim spunea...

groaznic blog. oricat ai incercat sa "citesti" articolele, nu poti sa faci altceva decat sa "citesti" pe cel care le-a scris. una din cauze e ca arta scrisului lipseste cu desavarsire. dar ce putem afla despre autor? in primul rand ca e extrem de arogant, defat aroganta in persoana. despre saracie si oameni saraci vorbeste cu dispret ca un nazist si nu ca un sociolog. realizarile personale sunt ridicate la rang de genialitate, cu toate ca sunt niste scurgeri de bani de la universitate, niste petreceri campenesti unde participa profesori pensionati din vest, care fac pomana pentru niste profesorasi saracuti din romania si bulgaria. dispret pentru institutiile sociologice romanesti...probabil este asteaptat un mesia (in persoana autorului) care sa le revitalizeze. asta e prima impresie pe care mi-a lasat-o tentativa asta de blog, da am sa revin cu comentarii

Bogdan Voicu spunea...

Daca tot esti "arogant", "mesia", "nazist" si "genial" (vezi comentariul precendent :-)), nu te invrednicesti sa scri un review al conferintei de la ESA si pentru Sociologie Romaneasca? Eu am dat cateva impresii din mine azi dimineata in sedinata Institutului si am luat blam de la cativa ca sunt prea rau cu proprii colegi...

Adrian Hatos spunea...

Am citit cu stupoare, apoi cu amuzament, comentariul in care am fost facut in toate felurile.
Ar fi bine daca universitatea ar avea ceva bani de deturnat catre 'realizari personale'.

Cine s-ar obosi sa raspunda la asa ceva?