A inceput sezonul sondajelor. Cererea este mare, ceea ce arata ca a crescut gradul de sofisticare al competitorilor. E bine pentru public, deoarece ofertele electorale vor fi mai potrivite cu asteptarile (agenda, sic) oamenilor.
Din pacate, disponibilitatea de a investi este redusa pe alocuri. Un posibil candidat cu sanse dintr-o comuna mi-a oferit 500RON (cinci sute) pentru un sondaj in toate satele. Am fost nevoit sa il fac sa se mai gandeasca. Intr-un oras mai rasarit de la noi 5 partide romanesti reunite intr-o coalitie patriotica nu au reusit sa contracteze un simplu sondaj iar impresia mea a fost ca toate coalitia `romaneasca' nu era decat un vehicul pentru a face un sondaj ieftin fie pentru a intra fara prea mare efort in consiliul local. La faza sondajului s-a prabusit toata coalitia. Un caz absolut exemplar de dilema a actiunii colective.
Acolo unde miza este mare, adica in orasele mari, se face o mare risipa de resurse pentru a afla cel mai precis distributia opiniilor alegatorilor. Oradea ar trebui sa intre in categoria asta, dar nu e chiar asa. In schimb, in alte orase importante sociologii muncesc pe rupe. Impresia mea!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu