23 iunie 2008

Cum se produce o medie la invatamant?


Am masurat componentele variantelor mediilor obtinute in semestrul al doilea al anului scolar 2006-1007 de catre elevii din clasele 10-12 din Oradea.
Jumatate din medie e explicata de caracteristicile elevului in timp ce restul se poate atribui scolii si clasei. Ar fi interesant de masurat importanta factorilor regionali.

6 comentarii:

Bogdan spunea...

Hmm!
Explicaţie completă??

Adrian Hatos spunea...

E un model nul (fara constrangeri). Simpla descompunere a variantei.

Cosima spunea...

Mda, foarte interesant!

Nu mi-e foarte clar cat din varianta totala a notelor e explicat de cei trei factori. Sper ca intrebarea are sens :)

Adrian Hatos spunea...

Revin - nu este un model de regresie, iar in grafic este vorba de niveluri de agregare. Din cate am inteles modelul nul permite descompunerea variantei totale in varianta intra si inter-specifica. Graficul spune cat din variabilitatea notelor e datorata diferentelor dintre indivizi, cat diferentelor dintre clase etc.

Bogdan spunea...

Aha, probabil e vorba de ICC.
Daca e asa, jumătate din varianta totala e data de varianta intre-elevi, o treime intre scoli, restul intre clasele de elevi.

Insa asta nu inseamna ca factorii sunt localizati la nivelul respectiv (teoretic, indicatorii la nivelul 1 pot explica, sa zicem, si 80% din varianta la nivelul 2 sau 3...)

Am priceput bine?

Adrian Hatos spunea...

Da, este ICC. Daca te gandesti la celebra formula de calcul a lui Rsq pentru modele multinivel propusa de Snijders si Bosker ar fi niste amendamente de facut: se pare ca merge doar pentru modele pe max. 2 nivele, nu permite calculul cu factori aleatori (random) si, in general, produce estimari cu nimic mai bune ca si celelalte 5-6 formule mai simple sau mai complexe de pe piata.