08 mai 2010

Vizita lui Manolescu

Si a fost intalnirea cu Nicolae Manolescu. Un fost lider, astazi obosit, resemnat, fara sclipire. A reusit sa anime sala - Aula Universitatii - cu cateva glumite dar in general discursul sau despre Educatia fara profesor, un monument pentru profesorat, nu a depasit cele cateva clisee pasuniste despre dascali si dascalime pe care le stim cu totii si, evident, aluziile politice la care m-am asteptat. 
Fastaceala a produs intrebarea lui Manolescu - cati prim-ministri a produs Universitatea din Oradea? Si mai stanjenitoare a fost replica dnei Lia Pop care a enumerat senatorii si deputatii din sala, uitand sa mentioneze cati dintre ei au absolvit Universitatea din Oradea. 
Momentul important al zilei a fost, de fapt, pre-deschiderea Bibliotecii Universitatii. Durata, si probabil, costurile, enorme ale constructiei acesteia fac de neuitat primele clipe in salile sale. Am re-trait, probabil, emotiile celor care au pasit prima oara in vreunul din marile temple ale antichitatii, a caror constructie dura cam cat cea a bibliotecii noastre - doua decenii. 

4 comentarii:

Bogdan Voicu spunea...

Nu e frumos să văduvești oamenii de informație. Spune te rog și câți prim miniștri a produs UO!

[dacă vrei un schimb, zic și eu câți președinți ai Academiei a produs Liceul pe care l-am absolvit :p ]

von Papp spunea...

La ce prim-ministri am avut, toti unul si unul - Petre, fiul lui Roman, Nicu Vacaroiu, Victor Ciorbea,Vasile Lupu, Hadrian Nastase sau Emil Boc, chiar imi pare bine ca nici unul nu a fost "produs" la Sorbonica!
Intrebare: la noua biblioteca, studentii vor putea citi si carti sau va fi doar loc de pelegrinaj si atractie turistica?

Adrian Hatos spunea...

Nu le prea am cu indicatorii de prestigiu ai U Oradea. Stiu ca sunt ceva personalitati care au absolvit aici. George Copos de unul :-)
Ministrul Cseke e tot absolvent de U Oradea.
La Bucuresti este un absolvent de sociologie care facea studiile de audienta pentru Kanal D. Kalauz, s-ar putea sa il cunosti. Sigur mai sunt, dar nu ne comparam cu Marile Scoli, evident.

Eugen spunea...

Există o tendinţă în privinţa bibliotecilor din Ro. La noul sediu al Bibliotecii Naţionale din Bucureşti nu au reuşit să dărâme ce a construit Cel Mai Stimat...